DEZE SITE IS VERHUIST

vrijdag 17 mei 2013

Echte gabber van de Dreamteam, zaterdag 17 mei, Paradiso

Aanstaande zaterdag presenteert de Dreamteam hun nieuwe album in Paradiso. Jaren werkten ze niet samen echt aan zo'n project: ze waren begin jaren '90 samen en gingen daarna hun eigen weg. Maar deze heren stonden aan de basis van Thunderdome. Wat had ik er graag bij geweest, maar helaas ik zit te krap. Dan had ik kunnen horen hoe hun nieuwe stijl samen is. Als voorbereiding op het feest voor de mensen die wel genoeg verstand van muziek hebben om gabber te kunnen waarderen, hier een paar hoogtepunten van de Dreamteam en de individuele DJs. Vergeet niet genoeg water te drinken en hou je suikertabletjes bij de hand.

Gabber is enorm veranderd over de jaren. In tegenstelling tot wat vele mensen denken is het geen hersenloos gebeuk (niks mis met gebeuk trouwens) maar is het een intelligente en kunstzinnige stroming. En het is echte arbeidersmuziek. Had je dat niet van me verwacht, na de metal en jihad muziek? Als het mensen maar irriteert, dan vindt ik het vet. Het mooiste is uiteraard van deze groep dat geen van deze DJ's uit Rotjeknor komen, en drie van hun uit Amsterdam.

Typisch begin jaren '90 gabber. De eerste Thunderdome release. Echte oldskool. Alleen luisteren als je het aankan, anders door naar de nummer 5, Killing Scum. Zelf ben ik ook meer van alles sinds 1995. Daarvoor is het toch net iets te veel house. Misschien omdat ik in 1996 zelf me eerste plaatje kocht, maar dat was van Charley Lownoise en Mental Theo. Als uk mocht ik niet eens met hoofd kaalscheren...

Ja de opmaak is kut, dit blogsysteem pakt niet al me html.

Als je dit niet de shit vindt, dan ben je a) elitair b) nuchter c) beide.

Een van de eerste of de eerste Thunderdome release, van de Dreamteam.

1993!

Nog eentje uit dat jaar.

The Prophet, beetje fout nummer, maar je hebt het maar leuk te vinden.

The Masochist, oftewel The Prophet. 1998 inmiddels, duidelijk verschil met 1997.

Buzz Fuzz als Toni Salmonelli. Een beetje Engels, maargoed.

Hadsekidee, van een van de sterkste Thunderdome albums, nummer 16.

Dano. Van Dance or Die, een Thunderdome feest uit 1996.

En dan nu ff lekker hard.

Gizmo met een typisch nummer voor de gabber uit die tijd.

De meezinger Cocaina.

Facebook spam is de ultieme vrijheid Facebook spam is de ultieme vrijheid